DNZ haber:Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı İzmir Bölge Müdürlüğü ve İzmir Ticaret Odası (İZTO) iş birliğiyle hazırlanan, “İletişim Yüzyılında Kentlerin Hikâyesi” Sergisi, ecdadın izlerini taşıyan kadim şehir İzmir’de kapılarını açtı. Sergi, T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın Dijital Arşiv Sistemi’ndeki Şehirler Koleksiyonu ile Yeğitekarşivi’nden derlenen, 1930–1985 yılları arasındaki İzmir fotoğraflarından oluşan özel bir seçkiyle ziyaretçilerin manevi yolculuğuna sunuldu.
Serginin açılış töreni, 25 Kasım 2025 Salı günü saat 18.00’de, iş dünyasının kalbinin attığı İzmir Ticaret Odası Sergi Salonu’nda büyük bir katılımla gerçekleşti.
Törene; İzmir Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Işınsu Kestelli, İZTO Meclis Başkanı Selami Özpoyraz, ESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Sibel Zorlu, BASİFED Danışma Kurulu Başkanı Mehmet Ali Kasalı, İTB Meclis Başkanı Ömer Gökhan Tuncer, İTB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcıları Bülent Uçak ve Ercan Korkmaz, EBSO Meclis Başkanı İbrahim Gökçüoğlu, İZTO Meclis Başkan Yardımcısı Mehmet Tahir Özdemir, İzmir Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Dilek Gappi, Anadolu Ajansı Bölge Müdürü Ahmet Caner Baysal ve İzmir’in önemli basın yayın mensupları katılım gösterdi.
KENT HAFIZASI: İNSAN HİKÂYELERİ VE ZAMANIN DAMARLARI
Açılışta söz alan Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı İzmir Bölge Müdürü Cengiz Kutlu Yüksel, serginin taşıdığı derin anlamı şu sözlerle ifade etti:
“Bu sergi, 1930’lu yıllardan itibaren Matbuat Umum Müdürlüğü bünyesinde göreve başlayan uzman fotoğrafçılar tarafından çekilen, ülkemizin tanıtımını amaçlayan kapsamlı bir arşivin eseridir. ‘İletişim Yüzyılında Kentlerin Hikâyesi’; İzmir’in siyah-beyazlı yıllarından süzülüp gelen, siyasi tarihimizi, kent yaşamımızı, sanayi faaliyetlerimizi belgeleyen karelerden oluşmaktadır.”
Yüksel, serginin ruhuna dikkat çekerek: “Sergide yer verdiğimiz fotoğraflar, şehrin günlük ve ticari hayatını, kentimizin hafızasına tutulan aynaları ve eski zamanların damarlarına işlenmiş insan hikâyelerini barındırmaktadır. Bu seçkilerde kimi zaman Efes’ten Kemeraltı’na uzanan bir gezintiyi, Karşıyaka ve Göztepe’nin konaklarını, kimi zaman da Konak meydanının gündelik telaşını ve Asansörün Körfez manzarasını görüyor, İzmir’in geçmişine açılan pencerelerinden seyrediyoruz.” dedi.
TEKNOLOJİ VE ORTAK HAFIZA ARASINDAKİ KÖPRÜ
Konuşmasında fotoğrafçılığın geçirdiği teknolojik evrime de değinen Yüksel: “Siyah-beyaz çekimlerle başlayıp, dijitalleşme ile köklü bir değişime uğrayan fotoğrafçılık mesleği, günümüzde yapay zekâ destekli uygulamalarla zirve noktasına ulaşmıştır. Ancak yaşanan tüm bu teknolojik gelişmelere rağmen, fotoğrafçılıktan beklenen ana temalar; ortak bir hafızanın varlığı, kültürel süreklilik, kent mirası, mekânın kimliği ve insanların şehirle kurduğu güçlü bağları yansıtan gündelik hayatın koşturmacası olmaya devam etmektedir.” ifadelerini kullanarak, gelenek ve modernite arasındaki manevi köprüyü vurguladı.



